Informatyka Tematyka witryn internetowych

Usuwanie linków z Google – bat na ban

Odnotowałeś raptowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała także pojawiać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu precyzyjnych i wypozycjonowanych uprzednio wyrażeń? Mimo działań, strona nie poprawia swojej pozycji w Google? Jeżeli zaobserwujemy wyżej wymienione symptomy, oznaczać to będzie obciążenie domeny filtrem Google.

Czym jest filtr Google

Zanim przystąpimy do jakichkolwiek czynności należy wyjaśnić czym właściwie są filtry Google. Blokada pojawia się na skutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków ze stron, które Google uznaje za niezaufane. W tym przypadku stosowany jest filtr ręczny, a pozbycie się takiego filtra trwa od jednego do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana była np. błędem na stronie, to mamy problem z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do nawet roku.

Usunięcie filtru Google

Jedynym skutecznym sposobem ściągania filtrów Google jest sporządzenie listy linków prowadzących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla niej szkodliwe – proces ten ułatwią nam dedykowane narzędzia takie jak Seo odkurzacz. Po wytypowaniu linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z wykazem niechcianych linków. Aby wykonać wszystkie powyższe działania potrzebujemy sporej wiedzy i dokładności, albowiem usunięcie dobrych linków zaszkodzi naszej stronie.

Kiedy zacząć usuwać linki z Google?

Ściągnięcie filtru blokującego stronę powinno być sprawą priorytetową. Podczas okresu trwania blokady strona jest w stanie stracić ogromną ilość wejść, co może mocno uderzyć w budżet firmy, dlatego też nie należy zwlekać z uzyskaniem pomocy u specjalisty. To z tego powodu powinno się jak najprędzej przekazać sprawę specjaliście.