Promocja, marketing, reklama Usługi

Filmowanie z powietrza w produkcjach dla biznesu

Ujęcia z lotu ptaka są bezsprzecznie ozdobą każdego filmu. Bez względu na to, czy rejestrowane są obszary leśne, tereny nad rzekami albo jeziorami czy może ulice metropolii, z powietrza wyglądają z reguły znacznie bardziej widowiskowo niż z z ziemi. Nie powinno więc dziwić, że filmowanie z powietrza jest nieraz wykorzystywane przez autorów rozmaitych produkcji – zarówno tych komercyjnych, jak i niezależnych. Jeszcze niedawno ich sfilmowanie było bardzo drogie i problematyczne – wiązało się z użyciem odpowiedniego ekwipunku oraz potrzebą wypożyczenia śmigłowca bądź samolotu. Dziś jednakże filmowanie z powietrza jest znacznie tańsze i mniej złożone pod kątem logistyki – używa się w tym celu drona. Co powinniśmy wiedzieć poszukując profesjonalisty, który zrealizuje dla nas takie ujęcia? Czemu należy zdecydować się na takie filmy?

Co można reklamować za pomocą filmowania z powietrza?

Filmowanie z powietrza to technika, którą z powodzeniem można użyć w różnorodnych projektach reklamowych. Doskonale sprawdza się w filmach promocyjnych. Bez znaczenia jest to, czy idzie o kilkuminutowe spoty, czy też kilkunastominutowe, rozbudowane obrazy. Zdjęcia z lotu ptaka mogą składać się na większość klipu (a w licznych sytuacjach nawet jego całość) bądź też go uzupełniać. Filmy zawierające takie ujęcia można użyć do reklamy rozmaitych sektorów biznesu – zarówno niedużych inicjatyw, jak i szerokich przedsięwzięć. Dobrze zdają egzamin też w reklamowaniu działalności organizacji zajmujących się ochroną przyrody czy samorządów (w szczególności, jeśli idzie o spoty adresowane do turystów oraz dotyczące rozwoju infrastruktury). Filmowanie z powietrza to także świetny sposób na to, żeby zademonstrować stopień powodzenia i skalę rozmaitych inwestycji – m.in. drogowych, przemysłowych bądź budowlanych.

Do filmowania z powietrza szukaj profesjonalnego operatora z certyfikatem

To, jak będą wyglądały filmy zawierające zdjęcia wykonywane z drona jest zależne w dużym stopniu od zręczności operatora urządzenia. Wiele na temat jego kwalifikacji oraz jakości drona i używanego w nim obiektywu, powiedzą nam spoty, które dana firma do tej pory przygotowała – zwykle możemy zobaczyć je w internetowym portfolio. Kierujący urządzeniem rejestrującym powinien dysponować też certyfikatem UAVO, poświadczający jego zdolności i pozwalającym na legalne odbywanie lotów komercyjnych typu BVLOS (poza zasięgiem wzroku) i VLOS (w zasięgu wzroku).