Popularne powiedzonko mówi, że czasem obraz często więcej niż tysiące słów. Znajduje ono potwierdzenie także w reklamie, która od lat wykorzystuje wizualne środki przekazu. Na początku były to jedynie fotografie, jednak wraz z zaawansowaniem techniki i popularyzacją kina, a później telewizji i internetu, powoli przyszła kolej na filmy. Obecnie spoty są jednym z trzonów lokalnych i ogólnoświatowych kampanii – zarówno jeśli chodzi o reklamę jakiegoś produktu, kształtowanie wizerunki marki czy też akcje społeczne. Tak obszerne wykorzystanie filmów promocyjnych umożliwia przede wszystkim zróżnicowanie ich odmian, pośród których bez trudu można znaleźć tę, która do danej taktyki reklamowej będzie najlepiej dopasowania.
Produkcja filmów – jak firmy i podmioty publiczne korzystają z nich do promocji?
Spoty reklamowe są najczęściej wykorzystywanym rodzajem produkcji filmowych, przydatnym w trakcie promocji produktów. Bardzo dobrze znamy je z TV, ale ostatnimi czasy głównym kanałem ich dystrybucji stał się również internet – niejednokrotnie spotykamy je na portalach informacyjnych lub YouTube, na dodatek powszechną praktyką jest wyświetlanie ich na ekranach w środkach komunikacji miejskiej. Trzeba wspomnieć też o firmach korporacyjnych, które są istotną częścią taktyki kreowania właściwego wizerunku marki w oczach potencjalnych pracowników i partnerów. Ważnym gatunkiem są prócz tego filmy promocyjne. Ich opracowanie zamawiają nie tylko przedsiębiorstwa, ale też różne instytucje – m.in. te zajmujące się reklamą regionów lub miast, organizacji charytatywnych i fundacji. To środek nadający się doskonale do przedstawienia powabu danego miejsca, zaawansowania wszelkiego typu inwestycji (np. budowy biurowców czy autostrad) lub informacji o działaniach charytatywnych. Analogiczną kategorią są filmy eventowe, będące rodzajem relacji z rozmaitych wydarzeń branżowych.
Filmy promocyjne – u kogo zamówić ich przygotowanie?
Aby reklama oparta o filmy promocyjne przyniosła oczekiwane wyniki, powinny one prezentować sobą wysoką jakość. Zatem produkcję filmów należy zlecić sprawdzonej, profesjonalnej firmie. O poziomie usług świadczonych przez dane studio niemało powie nam galeria jego dotychczasowych prac. Równie istotne jest również to, jakiego oprzyrządowania ono używa. Idzie m.in. o drony pozwalające na wykonanie atrakcyjnych ujęć z lotu ptaka, praktycznie niezastąpionych w dzisiejszych filmach promocyjnych i korporacyjnych.