Promocja, marketing, reklama

Jak stworzyć skuteczną reklamę dla małej firmy?

Masz małą firmę i zastanawiasz się, jak dotrzeć do większej ilości klientów? Sprawdź, jakie niedrogie i skuteczne działania marketingowe mogą okazać się przydatne w Twoim biznesie!

Działania marketingowe w małej firmie: co zrobić, żeby były skuteczne?

Niezależnie od tego, czy mowa o działaniach marketingowych w małej, średniej, czy dużej firmie – zawsze należy zacząć od poznania swojej grupy docelowej, jej potrzeb i oczekiwań. Dopiero następny krok to celowe zadania marketingowe, takie jak tworzenie wartościowych treści, reklamy i SEO. W tym wszystkim ważny jest także plan oraz dobrze przemyślany budżet. W tym artykule pokażę, co warto w nich uwzględnić, by zdobyć przewagę nad konkurencją.

Buyer persona

Stworzenie fikcyjnego profilu idealnego klienta, czyli buyer persony, to sprawa, której lepiej nie bagatelizować. Przy tym musisz oprzeć się nie tylko na swojej intuicji, czy wyobrażeniach. Podstawą powinny być dane demograficzne oraz potwierdzone badaniami zachowania, cele i potrzeby osób, do których chcesz trafić z ofertą. W ten sposób poznasz swoich potencjalnych klientów, a to pozwoli Ci lepiej zrozumieć ich podejście do zakupów.

Po zebraniu informacji określ przybliżony wiek buyer persony, a także jej płeć, wykształcenie, zainteresowania oraz wyzwania i preferencje zakupowe. Dopiero mając tak dokładne informacje, możesz podjąć skuteczne i celowe działania marketingowe.

Profesjonalna strona internetowa

Jedną z pierwszych rzeczy, jaką musisz zrobić, by przyspieszyć promocję małej firmy, jest stworzenie profesjonalnej strony internetowej. Możesz ją zaprojektować samodzielnie, np. z pomocą popularnych kreatorów (sprawdź opinie o nich na niezależnej stronie kreatorystronwww.pl). Wbrew pozorom nie jest to wcale takie trudne, wystarczy poświęcić jeden lub dwa dni robocze, by stworzyć profesjonalną witrynę, prawdziwą wizytówkę Twojej firmy.

Inną opcją jest zlecenie tego projektu profesjonalnemu webdesignerów lub agencji. Swoją decyzję oprzyj na analizie własnych umiejętności technicznych, budżetu oraz oczekiwań. Cel jest jednak zawsze taki sam: dostarczenie wartościowej treści potencjalnemu klientowi. W tym zaś zawiera się m.in.:

  • stworzenie intuicyjnej nawigacji,
  • atrakcyjnego wyglądu,
  • zapewnienie responsywności witryny (wyglądu dopasowanego do różnych ekranów).

Reklama online i SEO

Kolejny krok to próba zwrócenia na siebie uwagi użytkowników internetu. Przyda się tutaj trochę podstawowej wiedzy na temat SEO, czyli optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek.

Dlaczego to takie ważne? Większość Twoich potencjalnych klientów szuka konkretnych usług lub produktów, wpisując hasła w Google. Jeśli Twoja strona nie pojawi się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, to raczej mała szansa, że ktoś na nią trafi. Zatem – poprawiając widoczność witryny, zwiększasz ruch na stronie, poprawiasz konwersję i budujesz trwałą pozycję marki.

kobieta siedzi na kanapie z laptopem i telefonem Andrea Piacquadio / Pexels

Będzie Ci też potrzebna reklama brandowa Google Ads. To tania i skuteczna metoda promocji w marketingu internetowym. Nie nastawiaj się od razu na wysokie efekty sprzedażowe – na początek najważniejsze będzie zwiększenie widoczności strony w internecie i wybicie się ponad konkurencję (która pozycjonuje się na podobne hasła brandowe, jak Ty).

Zaletą takiej reklamy jest jej niska cena. Dla małych firm przynosi to więc sporo korzyści bez zbytniego obciążania budżetu.

Skuteczny landing page

Jesteś gotowy na swoją pierwszą kampanię reklamową? Potrzebny będzie ci landing page. Jest to strona, na której Twój potencjalny klient „ląduje” po kliknięciu w link z jednej z reklam lub z wiadomości e-mail.

Landing page jest zaprojektowany tylko w jednym, określonym celu. Może być to np. wypełnienie formularza, zakup promocyjnego produktu czy zapis do newslettera. Strony lądowania można podzielić na dwa główne rodzaje:

  • generujące potencjalnych klientów (lead generation) – te korzystają z formularza do zbierania i gromadzenia określonych danych. To zaś pozwala stworzyć listę potencjalnych klientów oraz subskrybentów newslettera;
  • nastawione na kliknięcia – zwykle mają przycisk call to action kierujący do bramki płatności. Tego typu landing page przechodzi bezpośrednio do sprzedaży lub subskrypcji.

Oba typy stron są przez specjalistów uważane za najlepszą i najtańszą metodę pozyskania sprzedaży lub wykonania działania.

Firmowy blog

Blog to świetny sposób budowania marki małej firmy. Postaraj się umieścić na nim treści, które będą nie tylko interesujące, ale też przyniosą konkretną korzyść czytelnikom. Mogą to być np.:

  • Aktualności branżowe – informuj użytkowników o aktualnych trendach, nowościach i wydarzenia branżowych. Staraj się być na bieżąco z nowinkami i pomóż nadążać innym;
  • Poradniki – wartościowe porady związane z Twoją branżą są zawsze w cenie;
  • Case study – historie sukcesów klientów, którzy już skorzystali z Twoich produktów lub usług. To też najlepsza reklama, jaką możesz sobie wymarzyć;
  • Listy zasobów – może to być np. lista przydatnych narzędzi, kursów, stron internetowych czy książek, które mogą być przydatne dla Twoich czytelników;
  • Wpisy gościnne – zaproś ekspertów do wywiadów lub napisania gościnnego wpisu, a Twój blog będzie bardziej wartościowy i różnorodny.

Współpraca z innymi firmami

Małe firmy zwykle nie mają do dyspozycji ogromnego budżetu i zasobów. Praktyczna w takim wypadku okazuje się współpraca z innymi firmami. Otwiera ona możliwość na skuteczne współprace reklamowe, kampanie i udział w wydarzeniach branżowych. Jeśli odpowiednio dobierzesz partnera, możesz znacząco wpłynąć na zwiększenie świadomości swojej marki i zbudowanie zaufania.

dwie kobiety siedza z laptopem i tabletem

Opinie Google

Na koniec wspomnę o aspekcie, który jest dosyć niedoceniany, a w rzeczywistości bardzo istotny: opiniach Google. Są one równie ważne dla rozwoju biznesu, jak wszystkie poprzednie elementy. To one wpływają na ostateczne decyzje zakupowe. Zadbaj więc o pozytywne opinie i oceny dla swoich usług lub produktów. Postaraj się też odpowiedzieć na każdy komentarz, także ten negatywny.

Jak stworzyć skuteczną reklamę dla małej firmy? Podsumowanie

Podsumowując wszystkie te informacje, nasuwa się jeden wniosek: marketing małych firm należy prowadzić na wielu płaszczyznach.

Zacznij od określenia grupy docelowej i stworzenia buyer persony. Następnie przejdź do założenia profesjonalnej strony internetowej i zwiększenia jej widoczności – poprzez działania SEO oraz płatne reklamy w Google Ads. W dalszym budowaniu pozycji Twojego biznesu pomoże regularnie prowadzony blog, przemyślana współpraca z innymi firmami oraz dbanie o pozytywny wizerunek w opiniach Google.

Źródło tekstu: https://radiolodz.pl/jak-stworzyc-skuteczna-reklame-dla-malej-firmy,331620/