Promocja, marketing, reklama Usługi

Marketing w XXI w. – produkcja spotów reklamowych

Spoty reklamowe to zwykle 30-sekundowe produkcje filmowe, których nadrzędną funkcją jest promocja produktów lub usług danej firmy. Mogą być wyświetlane w tradycyjnych mediach (telewizja lokalna oraz ogólnopolska), w przestrzeni publicznej (monitory w komunikacji miejskiej) lub przed seansami w kinach. W dobie wszechstronnego dostępu do sieci WWW dobrym pomysłem jest również użycie spotu reklamowego w mediach społecznościowych, np. jako treści sponsorowanej na Facebooku albo przed filmami na YouTube. Mnóstwo przykładów dowodzi, iż treść udostępniana viralowo w sieci to najefektywniejsza metoda na reklamę produktów i usług.

Produkcja spotów reklamowych – co jest ważne?

Spoty reklamowe przeważnie nie trwają dłużej niż pół minuty i prezentują treści w bardzo skondensowanym formacie, dlatego przy ich produkcji istotne jest pomysłowe, niesztampowe ujęcie wizualizowanego tematu. Z uwagi na to, że reklamy w mediach tradycyjnych pojawiają się w przerwach między programami, ich twórcy prześcigają się w pomysłach, jak przyciągnąć uwagę odbiorców. W produkcji spotów reklamowych dużą rolę pełni również odpowiednio dobrana muzyka.

Filmy reklamowe – zadanie dla profesjonalistów

Produkcja spotów reklamowych jest zadaniem dla profesjonalistów, którzy posiadają wysokiej jakości sprzęt (drony, kamery sportowe i tradycyjne, lustrzanki cyfrowe, stabilizatory obrazu), a w swojej pracy korzystają ze zaawansowanego oprogramowanie do postprodukcji – korekty kolorów, dźwięku czy montażu. Firmy zajmujące się produkcją spotów reklamowych angażują też doświadczonych aktorów i lektorów. Fundamentem dobrego filmu reklamowego jest zawsze interesujący scenariusz, który przykuwa uwagę potencjalnych klientów, zadziwia ich kreatywnością, a czasem nawet wzruszy lub pobudzi do myślenia.