Promocja, marketing, reklama Tematyka witryn internetowych Usługi

PBN – jak wykorzystać jego potencjał?

Na pbnmarket.pl znajdziesz aktualną ofertę private blog network.

Żeby klient spostrzegł twój biznes powinieneś nie tylko złożyć stronę firmową, ale też zatroszczyć się o jej pojawianie się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego bardzo ważna jest treść strony oraz to czy regularnie dodawane są do niej kolejne rzetelne i przydatne dla odbiorcy artykuły. Lecz nie wolno także pomijać tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków kierujących na stronę. Jedną ze strategii link buildingu jest korzystanie z PBN – prywatnej sieci blogów.

Private blog network i ich atuty oraz wady

PBNy są prywatne, bowiem są budowane a potem administrowane przez jeden podmiot (zwykle przez dużą agencję marketingową albo agencję SEO), który troszczy się o jakość pojawiających się tam artykułów. PBNy są często stosowane jako jeden z komponentów złożonej strategii reklamowej, co jest bardzo istotne, bo najlepsze rezultaty ich wykorzystania widać w odniesieniu do stron, które są prawidłowo zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci blogów nie tylko umożliwiają wygenerowanie pokaźnej liczby linków przychodzących do strony, ale również na ich urozmaicenie, co jest dobrze postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Za mankament PBNów można uznać tylko to, że ich wykonanie wymaga poważnych nakładów finansowych, a później trzeba przeznaczać wiele godzin na zachowanie ich w wysokiej jakości.

Jak korzystać z PBN? Zalecamy artykuły z canonicalem i wizytówki NAP

PBNy idealnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można na nich publikować tematyczne artykuły sponsorowane będące wizytówką NAP. Co to NAP? To praktycznie każda publikacja online, gdzie widoczne są podstawowe dane kontaktowe firmy – jej adres, nazwa i telefon lub adres e-mail. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim też zakładka w internetowym katalogu biznesowym, profil na portalu społecznościowym lub artykuł, w którym umieszczono firmowe informacje kontaktowe.

Kolejny interesujący sposób na wykorzystanie potencjału PBNów to artykuły z canonicalem. Polegają one na republikacji ciekawych artykułów ze wskazaniem linku do źródła treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tej sytuacji roboty wyszukiwarek zazwyczaj oceniają lepiej użyteczność oryginalnego artykułu, bowiem odnajdywanie odnośniki do niego na różnych blogach w sieci rozumieją jako sygnał, iż pod danym adresem kanonicznym opublikowane zostały godne uwagi, pomocne teksy. Artykuły z canonicalem są najefektywniejsze przy tekstach z branż YMYL (Your Money Your Life), gdzie istotne jest pozyskanie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych głównie z inwestycjami, medycyną oraz doradztwem prawnym, aktualnymi wydarzeniami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO