Co to są filtry Google?
Google dysponuje swoimi sposobami na ukaranie webmasterów, którzy stosują nieuczciwe praktyki. Nakłada filtry ręczne i automatyczne na witryny, które nie stosują się do opracowanych przez firmę reguł pozycjonowania stron. Filtry ręczne od Google nakładane są przez pracowników firmy, filtry algorytmiczne przez sam algorytm. Nakładane są one z powodu stosowania w pozycjonowaniu niedopuszczanych przez Google metod.
Filtr Google i co dalej?
Co dzieje się ze stronami, na które zostały nałożone filtry i bany Google? Z reguły odnotowują spadek w wynikach zwracanych przez wyszukiwarki. Czasami strony, które dopuściły się wyraźnych przewinień całkowicie znikają z ich wyników. Za małe “machlojki” webmasterzy karani są obniżeniem wyników wyszukiwania o kilka bądź kilkadziesiąt pozycji albo niepozwoleniem na osiągnięcie wysokich wyników. Bywa, że zostaje nałożony filtr, który sprawia, że zawartość strony nie będzie indeksowana przez roboty. Można się spotkać z filtrami w Google za nienaturalne linki lub za duplicate content. Surowo zabroniony jest przez Google cloaking, czyli wyświetlanie odmiennych stron dla użytkowników i robotów Google.
Najlepszym sposobem , aby uniknąć filtrów Google jest po prostu postępowanie zgodnie z zasadami stworzonymi przez Google