Promocja, marketing, reklama

semKRK#19 BIG – relacja z konferencji

15 czerwca 2022 roku odbyła się konferencja 19. już edycji semKRK. W tym roku miłośnicy świata SEM, SEO i marketingu internetowego spotkali się w Starej Zajezdni w Krakowie. Kogo mogliśmy spotkać i o czym posłuchać? Zobacz, co wydarzyło się na semKRK#19.

Co ciekawego w branży SEO?

Co się stało po najnowszej aktualizacji Google? Jakie wnioski już możemy wyciągnąć? Wiele osób czekało na tę prelekcję. Michał Szylko – Specjalista SEO przedstawił, jak zmieniły się statystyki w poszczególnych branżach po May 2022 Core Update. Największą różnicę w widoczności strony mogą dostrzec firmy działające w branży “Biznes” i “Podróże” – niestety wyniki są niekorzystne dla tych działalności. Zyskały natomiast branże takie jak “Sztuka i Zainteresowania”, “Finanse osobiste”, “Jedzenie i napoje”. Aktualizacja jeszcze nie została oficjalnie zakończona, dlatego wciąż czekamy na finalne podsumowanie zmian od Google.

Joanna Kwiatkowska przedstawiła skuteczne sposoby na pozyskiwanie ruchu organicznego oraz poruszyła temat “Jak budować brand awareness marki”.

Łukasz Walczuk (SEO & Content Marketing Manager w EMPIK) oraz Piotr Matusiak (SEO Strategy Process Supervisor w Bluerank) przedstawili nam roczny, zrealizowany już plan pracy nad contentem dla firmy EMPIK. Firma Bluerank, wraz z pomocą swoich copywriterów, tworzyła setki artykułów miesięcznie w celu poprawy widoczności strony. 2021 artykułów na 2021 rok – tyle właśnie tekstów zostało przygotowanych dla firmy EMPIK. Prelegenci przedstawili widowni, jak wyglądała współpraca przy tak dużym projekcie i odpowiedzieli na pytanie, czy przedsięwzięcie się opłaciło.

Google Analytics – z jakimi problemami się mierzymy?

Adrian Andrzejczyk podczas swojej prelekcji wskazał zaawansowane ustawienia Google Analytics oraz pokazał, jak prawidłowo z nich korzystać. Niestety okazuje się, że wiele firm niepoprawnie korzysta z niestandardowych wymiarów i danych. Warto wykorzystywać te możliwości, ponieważ dzięki nim możemy dokładnie monitorować, czy działania SEO, które prowadzimy, przynoszą oczekiwane wyniki.

Czy GA4 jest lepsze od Universal? Co zmienia się w najnowszym narzędziu Google Analytics, które będzie obowiązywało wszystkich od 01.07.2023? Przemysław Modrzewski przedstawił swój punkt widzenia i odpowiedział na pytanie, czy najnowsza generacja GA będzie dla specjalistów przeszkodą, czy też może zmieni zasady gry w marketingu internetowym.

Inne zagadnienia

Oczywiście nie mogło zabraknąć prelekcji związanych z kampaniami Google Ads i zwiększeniem ich rentowności. Daniel Chruściński opowiedział o sposobach i możliwościach poprawy współczynnika klikalności. Łukasz Chwiszczuk z kolei przedstawił, jakie ustawienia są najważniejsze dla kampanii, która nastawiona jest na cele biznesowe.

Na semKRK#19 nie mogło zabraknąć również znanego “papaSEO”, czyli Grzegorza Strzelca, który poruszył temat sztucznej inteligencji, wykorzystywanej do tworzenia nowych treści. Czy AI zawładnie światem? Tego jeszcze nie wiemy, ale zbliżyliśmy się do wysunięcia pierwszych wniosków.

Podsumowanie

Kolejna edycja konferencji zakończona sukcesem! Tłumy miłośników branży SEO, SEM i marketingu internetowego mogło posłuchać prelekcji innych kolegów z branży oraz porozmawiać w przyjemnej, luźnej, nieformalnej atmosferze. Czy kolejna edycja będzie równie udana? Z niecierpliwością czekamy na semKRK#20!

Źródło tekstu: https://seo4.net/blog/aktualnosci/semkrk19-big-relacja-z-konferencji/