Promocja, marketing, reklama

Usługi SEO – kto wypromuje stronę w sieci?

Co trzeba wiedzieć o agencji SEO?

Firmy lub właściciele stron internetowych, którzy chcą wyświetlać się na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce, są w stanie to uzyskać na minimum trzy sposoby. Pierwszy – nie zalecany – to próbowanie starań samodzielnie. Nie mając kwalifikacji w zakresie SEO i nie monitorując każdego dnia informacji o zmianach w algorytmie Google, trudno działać właściwie i – co najistotniejsze – efektywnie. Kolejny sposób to zatrudnienie na etat doświadczonego SEOwca, niemniej jednak nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić powodu braku budżetu. Trzeci sposób to podjęcie współpracy z agencją SEO. Wydatki przewidziane na zadania agencji SEO można dopasować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Zaletą współpracy z agencją SEO jest to, że nie licząc specjalistów od SEO w pracują tam również osoby od kampanii Google Ads, projektowania graficznego, kreatywnego pisania czy kodowania służące rzeczowym wsparciem w tych kwestiach.

Agencja SEO – wybierz tę, która istnieje na rynku od lat

Polskich agencji SEO jest bardzo wiele. Co wziąć pod uwagę w trakcie doboru firmy, która wywinduje w górę naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Warto wybrać agencję, która istnieje na rynku od kilku lat. Liczba firm SEO, a także tych reklamowych czy kreatywnych, co roku wzrasta, co niekiedy nie łączy się z jakością usług. Wybierając agencję, która działa od około dekady, można mieć pewność, iż posiada ona znaczne doświadczenie i może w każdej chwili zaprezentować interesujące portfolio swoich byłych prac. Agencje SEO na ogół na swoich stronach posiadają sekcję „Case study”. Zanim sygnuje się umowę wypada zapoznać się ze opisy takich przypadków, żeby przekonać się, jakich efektów można się spodziewać po agencji, jak również to z jakimi branżami miała do czynienia i z jakimi problemami przyszło im się zmierzyć. Odpowiedzialna agencja SEO to taka, która działa przejrzyście: informuje o harmonogramie zadań na nadchodzące miesiące, jak również przekazuje raporty ze zrealizowanych działań i ich rezultaty.

Następny liczący się aspekt to spersonalizowana oferta i dopasowanie strategii prac do profilu działalności prowadzonej przez klienta agencji. Jeśli agencja SEO na propozycję współpracy odpisuje w przeciągu 15 minut, a oferta sprawia wrażenie uniwersalnego szablonu, powinien to być sygnał alarmowy. Po wysłaniu zapytania przedstawiciel rzetelnej agencji SEO kontaktuje się z potencjalnym klientem, by dopytać o dokładniejsze informacje o firmie, nieodzowne do opracowania dla niej indywidualnej oferty. Chodzi o dane, których nie da się wyszukać tak po prostu w sieci, jak np. informacja o realizowanych dotąd działaniach SEO czy o ważnych dla klienta usługach bądź artykułach, które chciałby wypromować.

Rozliczenie za efekty – czy to poprawny system rozliczeń z agencją SEO?

Z nieufnością należy podejść do firm SEO, które oferują typ umowy z rozliczeniem się za wypracowany wynik. W takim modelu klient rozlicza się z agencją SEO dopiero wówczas, kiedy słowa kluczowe osiągną ustalone w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do Top10 lub do Top5). To nadal często proponowany sposób rozliczeń, aczkolwiek wiąże się z wysokim ryzykiem – można wszak osiągnąć szybki efekt łamiąc zasady ustalone przez Google. Codziennie aktualizowany algorytm też nie ułatwia spełnienia obietnic złożonych zleceniodawcy, dlatego rzetelna firma SEO nigdy nie gwarantuje osiągnięcia konkretnych efektów. Co do opłaty za współpracę z agencją SEO, to sporadycznie jest ona stała – co do zasady w pierwszych miesiącach po zawarciu umowy konieczne są wyższe nakłady finansowe, aby wykonać skrupulatny audyt SEO, a później wdrożyć wszystkie wymienione w nim zalecenia. W późniejszym okresie współpracy, jak strona zleceniodawcy jest już zoptymalizowana, wydatki na prace bywają znacznie niższe.

Siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]