Na https://seo4.net/audyt-stron-internetowych/ zamówisz audyt strony internetowej.
Według internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN audyt oznacza sprawdzenie firmy, przedsiębiorstwa lub spółki pod kątem różnych obszarów, między innymi finansowych i organizacyjnych, jak również analizę możliwości dalszego rozwoju. Co, mając na uwadze zacytowaną definicję, oznacza więc audyt SEO? Jest to wnikliwa analiza strony www, sprawdzająca różne jej elementy, jak kod strony, hierarchię nagłówków, metadane, prędkość ładowania się witryny i wiele innych aspektów. Poza samym wyliczeniem błędów i nieprawidłowości, w dobrym audycie SEO muszą znaleźć się także instrukcje co do rozwiązania wymienionych problemów.
Audyt SEO analizuje stronę internetową pod względem zgodności ze standardami W3C, treści na stronie, użyteczności, jak również bezbłędności kodu. Prócz tego sprawdzane jest również, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. W uproszczeniu, audyt SEO zleca się agencji, aby wykazała ona wszystkie dysfunkcje strony oraz – co kluczowe – zaleciła działania, które pozwolą je naprawić.
Audyt SEO – sporo błędów może dostrzec jedynie człowiek
Online można znaleźć wiele narzędzi i stron, dzięki którym błyskawicznie i bez ponoszenia żadnych kosztów wykonuje się audyt SEO witryny. Plusy takiego rozwiązania? Szybkość i cena. Wady? Długo by wyliczać. Bezpłatne narzędzia lub też dema z ograniczaną funkcjonalnością, są niedoskonałe. Jeśli już odnajdą pewne uchybienia na stronie, to z reguły nie wszystkie. Mnóstwo błędów (np. w kodzie) zauważyć można jedynie w trakcie analizy wykonanej przez specjalistę w danym obszarze, a nie oprogramowanie.
Na audyt SEO realizowany przez agencję czeka się z reguły od kilku dni do mniej więcej miesiąca. Termin na przekazanie raportu powinien zostać wyznaczony w umowie podpisanej z agencją, która zadeklarowała, że go wykona. Taki audyt pozwoli wykryć wszystkie poważne problemy występujące na stronie. Jeśli strona została postawiona na otwartym szablonie bądź na platformie pokroju Shoper czy Magento, to elementów do naprawienia może być cała masa. Gdy strona powoli się ładuje i ma w zasadzie zerową widoczność na najistotniejsze dla klienta frazy, to również są to sygnały, iż zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu będzie dobrym rozwiązaniem.
SEO audyt – co wykaże, jeśli będzie przeprowadzony sumiennie
Należycie zrealizowany audyt SEO może ujawnić wiele wad strony, w szczególności:
- niska prędkość ładowania się strony w wersji desktopowej i mobilnej,
- błędy strony w wersji na komórki, takie jak nieprawidłowe wyświetlanie się różnych elementów,
- nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
- nieprawidłowości w strukturze nagłówków,
- problemy z dostępem do strony dla botów wyszukiwarek,
- powody słabej widoczności witryny na słowa kluczowe,
- brak bądź źle wypełniona wizytówka Google Moja Firma,
- brak tytułów i opisów meta,
- niska jakość treści na stronie,
- jakość kodu witryny,
- rzeczywista ilość zaindeksowanych podstron,
- brak lub źle wykonane połączenie z narzędziami Google (przykładowo Google Search Console)
.
Siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]